بازاریابی اینستاگرام

  • مرجع آموزش رایگان اینستاگرام | instagramtraining.ir

    آموزش بازاریابی اینستاگرام را مطابق با آخرین استاندارد های اینستاگرام بررسی می کنیم؛ لطفا با ما همراه باشید …

    بازاریابی اینستاگرام (نکات تازه)

    در این مقاله به بررسی سیاست نامه شبکه اجتماعی اینستاگرام در باب تولید محتوای مناسب جهت بازاریابی کردن در پیج اینستاگرام می پردازیم.

    در اینجا به نکات جدیدی در این باب اشاره می کنیم، در صورت تمایل جهت آشنایی کامل لطفا بر روی آموزش مقدماتی کسب درآمد از اینستاگرام ، کلیک بفرمایید.

    مرجع آموزش رایگان اینستاگرام | بازاریابی اینستاگرام | instagramtraining.ir

    در این ورژن از مقاله بازاریابی اینستاگرام به نکاتی اشاره می کنیم که در کمتر سایتی یافت می شود؛ درخدمت شما هستیم، لطفا با ما همراه باشید، باسپاس .

    آنچه بهتر است بدانیم …

    اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب، با فراهم آوردن یک پلتفرم تصویری محور و پتانسیل جذب دنبال کنندگان مشتاق، تعامل فراوان، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

    این شبکه اجتماعی در طول چند سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید و جالب، برای کاربران عادی وصاحبان کسب ‌وکار ارزشمندترشده است.

    این ارزش و سود آوری با گذشت زمان برای کسب ‌وکارهای مختلف اثبات شده و لذا بسیاری از کسب‌ وکارهای جدید و باسابقه به بازاریابی از طریق اینستاگرام روی آورده‌اند.

    ما در مقاله بازاریابی اینستاگرام به معرفی اصول بازاریابی در اینستاگرام می پردازیم و تمامی مؤلفه ‌های لازم برای بازاریابی در این شبکه محبوب را شرح خواهیم داد.

    اما پیش از هر چیزی ، ما در مقاله بازاریابی اینستاگرام شما را با دلیل و ضرورت استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی بیشتر آشنا شویم.

    ضرورت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی

    در مقاله بازاریابی اینستاگرام می آموزیم که امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌ های اصلی مورد استفاده در کمپین‌ های بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست:

    این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برند های مورد علاقه خود لذت می ‌برند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی می‌شود.

    ما در مقاله بازاریابی اینستاگرام ، مزایای بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از تحقیقات و مطالعات، تأیید شده و تأثیر مستقیم آن بر جذب مشتریان راغب (lead) اثبات گردیده است.

    بیش از 25 میلیون کسب‌ وکار مختلف در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می‌کنند و بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام دست کم در هر روز از یک پروفایل تجاری (بیزینس پروفایل) بازدید می نمایند.

    80 درصد کاربران اینستاگرام دست کم یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال می ‌کنند و 60 درصد آنها محصولات یا خدمات جدیدی را از این طریق پیدا و خریداری کرده‌اند.

    دست کم 30 درصد کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه اجتماعی پیدا کرده‌اند را خریده‌اند؛ در مقاله بازاریابی اینستاگرام به یک مثال دیگر هم اشاره می کنیم …

    بازاریابی اینستاگرام

    65 درصد از پرمخاطب ‌ترین پست‌ های اینستاگرام به وضوح حاوی تبلیغات محصولات مختلف هستند؛ مردم به دنبال کردن برندهای مختلف علاقه دارند و فعالانه در پی کشف و خرید محصولات و خدمات جدید هستند.

    به علاوه اینستاگرام نیز پیوسته در حال تلاش برای افزودن قابلیت ‌های جذاب و کاربردی برای توسعه تجارت الکترونیکی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار است.

    پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام (Instagram ads) نتایج خوب و میزان تعامل قابل توجهی را عاید کسب ‌و کار ها کرده و قابلیت خرید از طریق اینستاگرام نیز فرآیند فروش را با این شبکه اجتماعی تلفیق می‌ نماید.

    مجموعه امکانات و قابلیت‌ های مختلف و متنوع اینستاگرام برای فروش اینترنتی – به خصوص برای محصولاتی که جذابیت بصری دارند – ترکیب بی نظیری را فراهم می‌آورد.

    این امکانات پتانسیل بالایی برای افزایش تعامل و فروش خواهد داشت؛ با این مقدمه، به سراغ ذکر و شرح آنچه که برای استفاده از اینستاگرام در کسب ‌و کار خود نیاز خواهید داشت می ‌رویم.

    استراتژی هدفمند در بازاریابی اینستاگرام تدوین کنید

    در مقاله بازاریابی اینستاگرام می آموزیم که تهیه و تنظیم یک استراتژی قوی و خوش آتیه برای بازاریابی در اینستاگرام مستلزم طی مراحل زیر خواهد بود :

    • مخاطب هدف خود را تعیین و تبیین کنید :
    1. پیش از آنکه بتوانید درباره نوع محتوایی که باید در اینستاگرام پست کنید تصمیم بگیرید، لازم است که نسبت به افرادی که آن را مشاهده می‌کنند شناخت پیدا کنید.
    2. اکثریت کاربران اینستاگرام را کاربران زیر 35 سال تشکیل می‌ دهند.
    3. در مجموع اختلاف زیادی بین تعداد کاربران مذکر و مؤنث وجود ندارد.
    4. برای تعریف مخاطبان هدف منحصر به فرد برند خود، باید از این آمار کلی فراتر بروید.
    5. خریداران کنونی را بشناسید؛ ابزارهای تحلیلی سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید را بررسی کنید تا با دنبال کنندگان خود بیشتر آشنا شوید.
    6. درباره رقبا و مخاطبان آن ‌ها تحقیق کنید؛ مشخص کنید که به دنبال عرضه و ارائه چه محتوای ارزش آفرین و سودمندی به مخاطب هستید.
    7. به این فکر کنید که آن مخاطب به مشاهده چه محتوایی از جانب شما تمایل خواهد داشت؟؟؟
    • اهداف خود از بازاریابی در اینستاگرام را دقیقاً مشخص کنید :

    تعیین و درک دقیق هدف نهایی استفاده از اینستاگرام در راستای اهداف تجاری، یکی از اولین گام‌ ها برای تهیه یک استراتژی بازاریابی مؤثر در اینستاگرام محسوب می‌شود.

    درک اهداف، مانع رفتن به بی راهه می ‌شود و امکان تمرکز همه اقدامات بر روی تحقق هدف‌ های واقع گرایانه کسب ‌و کار را فراهم می‌ آورد.اما هدف یا اهداف انتخابی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

    در مقاله بازاریابی اینستاگرام اشاره می کنیم که به طور کلی، اهداف مؤثر در چارچوبی موسوم به SMART قرار می‌گیرند:

    1. Specific: دقیق و مشخص؛
    2. Measurable: قابل سنجش و ملموس
    3. Attainable: واقع گرایانه و قابل تحقق
    4. Relevant: مرتبط و متناسب
    5. Timely: زمان بندی شده

    البته در حین اینکه به دنبال کسب جایگاهی در اینستاگرام هستید می‌توانید برخی اهداف خود را بر مبنای شاخص‌ های کم‌ارزش‌تری مانندی تعداد لایک، فالو و نظرات نیز تعیین کنید.

    بازاریابی اینستاگرام
    • بر روی شاخص‌های عملکردی مناسب تمرکز کنید :

    شاخص ‌های مناسبی که باید زیر نظر گرفته و سنجیده شوند برای هر کسب ‌و کاری متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی باید روی شاخص‌های مرتبط با فرآیند سفر مشتری تمرکز کنید.

    در مقاله بازاریابی اینستاگرام می آموزیم که اهداف شما باید هم‌ راستا با یکی از چهار مرحله زیر باشند:

    1. شاخص ‌های آگاهی: دربردارنده شاخص‌ هایی مانند آگاهی نسبت به برند، نرخ رشد تعداد دنبال کنندگان و تعداد بازدید از پست‌ها
    2. شاخص ‌های تعاملی : شامل شاخص ‌هایی مانند میزان تعامل (با توجه به لایک‌ ها) و نرخ تقویت یا amplification rate (بر اساس میزان به اشتراک گذاری)
    3. شاخص‌ های تبدیلی : شامل شاخص‌هایی مانند نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، نرخ کلیک خوری و (Bounce Rate) یا همان نرخ پرش.
    4. شاخص‌ های مشتری : شاخص ‌های متکی بر اقدامات مشتری؛ مثلاً نوشتن نظرات مثبت درباره کار شما.
    • یک برنامه زمانی منظم برای ارسال پست در اینستاگرام تدوین کنید

    پس از اینکه یک جامعه علاقمند در حول حساب اینستاگرام شما شکل گرفت، آن افراد علاقمند از شما انتظار خواهند داشت که به طور مرتب پست ارسال کنید.

    دقت کنید که با وجود اینکه باید برند خود را مرتباً در معرض دید مخاطب قرار بدهید و وی را به تعامل ترغیب نمایید؛ اما نباید با افراط یا بی نظمی انگیزه مخاطبان برای تعامل را از بین ببرید.

    بدتر از این باعث شوید که شما را آنفالو کنند؛علاوه بر تعیین تعداد پست‌ هایی که در هر هفته منتشر می‌ کنید، لازم است که روز و ساعت های مناسبی را نیز برای ارسال پست در نظر بگیرید.

    بازاریابی اینستاگرام

    یک سوال مهم از مقاله بازاریابی اینستاگرام ؟!!! چه زمانی برای ارسال پست مناسب‌ تر است؟

    هیچ ساعت و زمان مشخصی وجود ندارد که برای همه کسب ‌و کار ها مناسب باشد؛ این موضوع توسط یک تحقیق با آنالیز 200000 پست اینستاگرام از 11 حوزه مختلف فعالیت بررسی و اثبات شد.

    به عنوان نمونه بر طبق نتایج این بررسی، بیشترین موفقیت برای صنایع خوراکی و نوشیدنی با ارسال پست در حوالی ساعت 12 ظهر حاصل می‌شود؛ در ادامه مقاله بازاریابی اینستاگرام می آموزیم که …

    برای تعیین مناسب ‌ترین زمان برای ارسال پست باید علاوه بر بررسی سایر برند های برتر حوزه فعالیتتان، بازه‌های زمانی مختلف را امتحان کنید تا ببینید که کدام ‌یک بیشترین میزان تعامل را عاید شما می‌ کند.

    نکته کلیدی در مقاله بازاریابی اینستاگرام تعیین زمانی است که مخاطب هدف شما در اینترنت حضور دارد؛ بخش Insights اینستاگرام، زمان آنلاین بودن دنبال‌کننده‌ها را بر اساس روز و ساعت نشان می ‌دهد.

    این بخش در صفحه پروفایل پیج اینستاگرام شما به صورت دکمه و در بخش تنظیمات پیج اینستاگرام شما به صورت گزینه موجود می باشد؛ اما در ادامه مقاله بازاریابی اینستاگرام خواهیم دانست که …

    دیگر عوامل موثر

    در مقاله بازاریابی اینستاگرام به عوامل موثر دیگری هم به شرح زیر اشاره می نماییم :

    1. بهینه سازی پروفایل را در اولویت قرار دهید
    2. بیوی پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل و بهینه کنید
    3. از یک تصویر پروفایل مناسب استفاده کنید
    4. اطلاعات پروفایل اینستاگرام‌تان را تکمیل کنید
    5. پیج اینستاگرام خود را تجاری سازی کنید
    6. شروع به اشتراک گذاری محتوا کنید
    7. شروع به اشتراک گذاری محتوا کنید
    8. از پست‌های جذاب و متناسب استفاده کنید
    9. از عکس‌ های باکیفیت و جذاب استفاده کنید
    10. از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس کمک بگیرید
    11. از قابلیت استوری در بازاریابی اینستاگرام بهره بگیرید
    12. از قابلیت (Live) یا همان پخش زنده استفاده کنید
    13. هایلایت (Highlight) کردن استوری ها
    14. از کپشن های جذاب برای پست‌ها استفاده کنید
    15. به فرآیند افزایش و فعالسازی مخاطبان ادامه دهید
    16. فعالان مرتبط با حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام دنبال کنید
    17. با فعالان حوزه کاری خودتان تعامل داشته باشید
    18. از هشتگ ‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید
    19. به نظرات و مِنشِن‌های مخاطبان حتما پاسخ بدهید
    20. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید
    21. برای تقویت بازاریابی اینستاگرام خود از ما کمک بگیرید!
    بازاریابی اینستاگرام

    سخن پایانی با شما

    حالا دیدید که چقدر بازاریابی در اینستاگرام به کمک مقاله بازاریابی اینستاگرام راحت است؟

    حالا که این را یاد گرفتید، پیشنهاد ویژه‌ای هم برای شما داریم؛ شما خیلی راحت میتوانید بدون نیاز به هیچ نرم‌ افزاری با لپتاپ یا کامپیوتر شخصی‌تان در اینستاگرام پست بگذارید!

    خیلی هم راحت است! اگر علاقمند هستید، حتما مقاله های بعدی سایت ما را نیز مطالعه بفرمایید.

    ضمنا جهت آشنایی با چگونگی کسب درآمد از اینستاگرام، لطفا بر روی مقاله آموزش مقدماتی کسب درآمد از اینستاگرام کلیک کنید و با دقت مطالعه فرمایید باسپاس.

    از شما سپاسگزاریم که تا پایان با مقاله بازاریابی اینستاگرام همراه بودید؛ پیروز، تندرست و شاد باشید.

مطالب مرتبط




دیدگاهتان را بنویسید

«تازه ترین مقالات اینستاگرام»